Wat is jouw vraag?

Tijdens een eerste kennismaking bespreken we jouw vraag en een mogelijke aanpak. Dat kan makkelijk en snel met een online gesprek.

Het kan ook uitgebreider. Live bij jou, zodat ik een beeld krijg van je werkomgeving. Of bij mij, midden in de Randstad, prima bereikbaar met auto of trein.

Laat hieronder je gegevens achter, dan neem ik snel contact op voor een afspraak!

Dank je wel! Je bericht is ontvangen.
Oeps! Er is iets fout gegaan. Controleer of alle velden correct zijn ingevuld en probeer het nogmaals.

Adres

Burgemeester Colijnstraat 229
2771 GN Boskoop

ries@coachingcreativecompanies.nl
06 53 12 87 17

Zakelijke thema’s

Succesvol zijn gaat om het leveren van kwaliteit. Een solide bedrijfsvoering en goed ondernemerschap zijn echter net zo belangrijk. Met mijn Strategisch Business Model, bedrijfskundige tools en marktkennis pak je de zakelijke vraagstukken doeltreffend aan. Zo krijg jij grip op je bedrijf, zonder dat je iets overslaat!

Sparren over ondernemerschap

Elke ondernemer of manager heeft soms een klankbord of advies nodig. Spar met een ervaren ondernemer die jouw wereld goed kent.

Elke ondernemer of manager heeft soms een klankbord of zakelijk advies nodig. Dan is het wel zo prettig als je kunt sparren met een ervaren ondernemer die de jouw wereld goed kent. Met mij kun je praten over lopende zaken en alles vragen over je bedrijfsvoering en over hoe je in je werk staat. Zowel zakelijk als persoonlijk. Je profiteert van mijn marktkennis, mensenkennis en tools. En van allerlei praktijkvoorbeelden die jouw inzicht en grip op je rol versterken.

Ik ken jouw wereld en werkveld en help je om jouw rol, je leiderschap en je toekomstbeeld verder vorm te geven. Sparringgesprekken vinden plaats op regelmatige basis.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Positionering, acquisitie en communicatie

Een effectieve marketing- en acquisitiestrategie leidt tot passende opdrachtgevers, continuïteit en groei. Vergroot je commerciële slagkracht.

Een effectieve marketing- en acquisitiestrategie leidt tot passende opdrachtgevers en meer continuïteit of zelfs groei. Om dat te bereiken gaan we aan de slag met vragen als:

  1. Wie is je doelgroep?
  2. Hoe positioneer je je bureau?
  3. Wat is je branding- of merkstrategie?
  4. Wat is je propositie?
  5. Welke acquistiestrategie past bij jou?
  6. Wat is je communicatiestrategie?
  7. Hoe bind je je klanten aan je bedrijf?

Met tips, tools, tricks en strategische inzichten help ik je met het versterken van je positionering en het vergroten van je commerciële slagkracht. Reken een tot twee dagdelen, afhankelijk van je vraag en de grootte van de organisatie. Indien gewenst verzorg ik een interne sales- of  accountmanagementtraining.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Jouw groeiplan ontwerpen

Maak aan de hand van het Strategisch Business Model een compleet bedrijfsplan voor de toekomst, waar je direct mee aan de slag kunt.

Maak aan de hand van het Strategisch Business Model een compleet bedrijfsplan waar je direct mee aan de slag kunt. Dit plan is de blauwdruk van je bedrijf waarmee jij de toekomst in gaat. Het geeft je grip op je bureau en bevat onderwerpen als:

  1. Toekomstscenario's
  2. Bedrijfsfocus
  3. Positionering
  4. Communicatie
  5. Acquisitie
  6. Organisatie
  7. Groei
  8. Financiën

Ik help jou en je bedrijf naar het volgende niveau, ik ben de bekende ‘stok achter de  deur’. Ik faciliteer het proces, reik de tools aan die je nodig hebt en adviseer je op alle vlakken. Reken voor bureaus vijf tot zes dagdelen, voor zelfstandige professionals circa zes kortere meetings.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Bedrijfsfocus en doelen stellen

Definieer de basis van je bedrijf, ofwel de strategische focus. Focus geeft je richting en helpt je bij het maken van de juiste keuzes, nu en straks.

Definieer de basis van je bedrijf, ofwel je strategische focus. Focusontwikkeling begint met een grondige analyse, zowel intern als extern. Daarna gaan we aan de slag met vragen als:

  1. Wat zijn de toekomstscenario's?
  2. Waar staat je bedrijf voor?
  3. Wat doe je en voor wie?
  4. Waar ligt je meerwaarde?
  5. Wat zijn je doelen en ambities?
  6. Hoe bereik je die?

Focusontwikkeling is een waardevol en intensief proces dat je met de juiste mensen moet doorlopen. Het leidt  tot een helder, onderscheidend en strategisch beeld van je bedrijf nu en straks. Ik begeleid het proces en daag je (of jullie) uit om het onderste uit de kan te halen. Reken  voor bureaus twee tot vier dagdelen, voor zelfstandige professionals een  à twee dagdelen.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Een financieel gezond bedrijf

Een stevige financiële structuur geeft rust en grip op je onderneming. Bouw aan een gezond bedrijf en zorg dat je geld overhoudt.

Een stevige financiële structuur geeft rust en grip op je onderneming. Veel bureaus en zelfstandigen begeven zich hier op glad ijs. Hoe zorg je dat je geld overhoudt? Hoe stuur je op goed financieel beheer en een duurzaam gezonde onderneming? Afhankelijk van je behoefte kunnen we aan de slag met onderwerpen als:

  1. Verdienmodellen
  2. Tariefstelling
  3. Omzetprognoses
  4. Jaarprognoses
  5. Cashflowprognoses (ofwel liquiditeit)
  6. KPI's (key performance indicators)
  7. Efficiëntie en productiviteit
  8. Kostenstructuur
  9. Contractvorming
  10. Projectbudgettering

Het klinkt misschien ingewikkeld, maar dat hoeft het niet te zijn. Ik help je met kennis, inzichten, analyses, structuur en beschik over kengetallen en tools waarmee jij je bedrijf beter kunt besturen.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Je organisatie op orde

Een professionele organisatie is de basis voor een succesvol en leuk bedrijf. Verbeter je organisatie op het gebied van personeel en processen.

Een goede, professionele organisatie is de basis voor een succesvol en leuk bedrijf. Organisatievraagstukken kunnen echter ingewikkeld zijn. Soms gaat het om thema’s waarvan je niet weet hoe je ermee om moet gaan. Door mijn ervaring als ondernemer en gecertificeerd teamcoach kan ik je helpen met de juiste verbeteringen op ‘t gebied van personeel en organisatie. Onderwerpen die we kunnen aanpakken zijn:

  1. Professionalisering
  2. Organisatiestructuur
  3. Groeistrategie
  4. Processen
  5. Personeelsbeleid
  6. Teambuilding
  7. Cultuur
  8. Motivatie
  9. Efficiëntie
  10. Zelfsturing
  11. Capaciteitsplanning

Denk hierbij aan coaching, sparring, advies, workshops of interne training. De aanpak hangt natuurlijk af van jouw situatie en vraagstuk. Samen bepalen we hoe we hier het beste invulling aan kunnen geven.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Persoonlijke thema’s

Werken is ook mensenwerk. Het is daarom zaak dat je goed begrijpt wie je bent en hoe je met anderen samenwerkt. Als partner, leider of als medewerker. Individueel of als team. Versterk je sterktes en los je knelpunten op. Stap voor stap en doelgericht, zodat je effectief en met vertrouwen aan het werk kunt.

Jouw leiderschap ontwikkelen

De basis van leiderschap is zelfkennis, alleen van daaruit kun je richting en leiding geven. Groei en maak de reis naar een nieuw werkniveau.

De basis van leiderschap is zelfkennis, alleen van daaruit kun je richting geven. Jouw reis begint daarom met analyseren en inventariseren:

  1. Wie ben jij?
  2. Hoe sta je in je werkomgeving?
  3. Wat zijn je sterktes en je zwaktes?
  4. Waar loop je tegenaan?
  5. Waar word je blij van?
  6. Hoe zie je de toekomst van je bedrijf?
  7. Wat zijn je ambities als persoon?

Wat betekent dit alles voor je werk, voor je leiderschapsstijl, competenties, de samenwerking met anderen en voor je privé-werkverhouding? We leggen jouw intrinsieke overtuiging en visie als leider, je missie en je persoonlijke doelstellingen vast in een helder plan. Dit is een intensief en doelgericht traject van vier tot zes gesprekken van anderhalf uur.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Partnerkwesties

Het partnerteam is de motor van je bureau: het moet lekker draaien. Hoe vul je elkaar optimaal aan, in het belang van je organisatie?

Het partnerteam is de motor van je bureau: het moet lekker draaien. Door verschillen in persoonlijkheid, ambities en drijfveren loopt het soms even niet zo goed of zijn er zelfs conflicten. En soms komt er iemand bij of er gaat iemand weg. Hoe vul je elkaar aan, hoe zijn de persoonlijke verhoudingen, hoe formaliseer je de samenwerking, waar moet je rekening mee houden, waar mag je elkaar op aanspreken? Hoe ziet de eigendomsstructuur eruit? Hoe doorloop je het in- of uitkoopproces? Hoe ga je om met een overname?

Uiteenlopende vragen en situaties waarbij je een ervaringsdeskundige aan tafel wilt die weet hoe je er samen goed uitkomt. In het belang van het bedrijf én in het belang van de  betrokkenen. Denk hierbij aan coaching, sparring of teamsessies.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Training voor jouw toppers

Net als in de sportwereld hebben ook jij en jouw mensen regelmatig training nodig. Een investering die zich zeker uitbetaalt.

Net als in de sportwereld hebben ook en jij en jouw mensen regelmatig training nodig. Om het werk beter te kunnen doen, en om gemotiveerd te blijven. Ik verzorg regelmatig trainingen en workshops op het gebied van:

  1. Effectieve acquisitie: meer grip op het verkoopproces zorgt voor betere opdrachtgevers en meer continuïteit.
  2. Beter klantbeheer: hoe halen jij en je teamleden meer waarde uit de relatie met opdrachtgevers?
  3. Teambuilding: jezelf en elkaar goed kennen vormen het uitgangspunt voor leuker en succesvoller samenwerken.
  4. Leiderschap: inzicht in jezelf, leiderschapsstijlen, aansturing, beter samenwerken en sturen op output.
  5. Persoonlijk leiderschap: wanneer je steviger in je schoenen staat, haal je meer uit jezelf en heb je meer plezier in je werk.
  6. Timemanagement: tijdverspilling in alle vormen is de grootste verliespost van creatieve bureaus, help je mensen om hier meer grip op te krijgen.
  7. Bureaucultuur: een gedeelde cultuur motiveert, werkt verbindend en stuurt de organisatie.
  8. De lerende organisatie: continue verbetering van de interne organisatie leidt aantoonbaar tot meer succes.
  9. Bedrijfsplanning: hoe maak je een helder plan op het gebied van marketing, sales, communicatie, organisatie en geld.
  10. Strategieontwikkeling: hoe ontwikkel je focus; wie ben je, waar sta je voor, wat zijn je ambities en hoe bereik je die?

De incompany-trainingen worden uiteraard op jouw behoefte en budget afgestemd. Ik heb voorbeelden van bovenstaande trainingen klaarliggen die ik graag met je doorneem.

Op mijn pagina met updates vind je de trainingen die ik met BNA en BNO organiseer.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Teamcoaching

Het succes van een team hangt van meer af dan de kwaliteiten van de individuele teamleden. Hoe kun je je team helpen om beter te functioneren?

Het succes van een ontwerpteam hangt van meer af dan de kwaliteiten van de individuele teamleden. Verschillende 'zachte' aspecten zijn minstens zo bepalend.

Denk aan onderling vertrouwen, hoe gaan we om met conflicten, in hoeverre worden afspraken en acties door iedereen gedragen en heeft het team een helder doel? Hoe staat het met de zelfkennis en zelfreflectie van de teamleden en zijn zij in staat om elkaar te zien, begrijpen en respecteren?

Als het niet zo lekker loopt in het team is het niet eenvoudig om het zichtbare en het onzichtbare te doorgronden en passende interventies uit te voeren. Zeker wanneer je er zelf dichtbij staat. Dan is het fijn om een gecertificeerde teamcoach te hebben die daarvoor de juiste ervaring en kennis heeft.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Persoonlijk-professionele groei

Als medewerker in een creatieve organisatie vraag je je vroeg of laat af: hoe verder? Geef vorm aan jouw persoonlijke ontwikkeling.

Als medewerker in een creatieve organisatie loop je vroeg of laat aan tegen de vraag: hoe wil ik nou verder? Daarbij kijken we naar de onderliggende vragen:

  1. Wie ben jij?
  2. Wat zijn je dromen?
  3. Wat zijn je drijfveren?
  4. Wat zijn je sterktes en je zwaktes?
  5. Hoe sta je in je werkomgeving?
  6. Waar wil je naartoe?

De zoektocht begint met analyseren en inventariseren. Waar loop je tegenaan, waar wringt de schoen, waar word je blij van? Wat betekent dat voor je werk, je carrièreontwikkeling, groeiperspectief, competenties, de samenwerking met anderen en je privé-werkverhouding? In dit proces werk je toe naar een persoonlijk plan dat echt bij jou past, zodat jij je toekomst met vertrouwen tegemoet kunt zien. Het is een intensief en doelgericht traject van vier tot zes gesprekken van anderhalf uur.

Neem contact op voor een kennismaking en om de aanpak van jouw vraag te bespreken.
Lees verder
Sluiten

Weet je nog niet waar de schoen wringt?

Het online inventarisatie-interview geeft je diepgaand inzicht in jouw vraagstukken!

Doe nu je inventarisatie