Wat is jouw vraag?

Tijdens een eerste kennismaking bespreken we jouw vraag en een mogelijke aanpak. Dat kan makkelijk en snel met een online gesprek.

Het kan ook uitgebreider. Live bij jou, zodat ik een beeld krijg van je werkomgeving. Of bij mij, midden in de Randstad, prima bereikbaar met auto of trein.

Laat hieronder je gegevens achter, dan neem ik snel contact op voor een afspraak!

Dank je wel! Je bericht is ontvangen.
Oeps! Er is iets fout gegaan. Controleer of alle velden correct zijn ingevuld en probeer het nogmaals.

Adres

Burgemeester Colijnstraat 229
2771 GN Boskoop

ries@coachingcreativecompanies.nl
06 53 12 87 17

Minder stress, meer klantwaarde en meer motivatie

May 28, 2020

Ben je alle stress en de druk, die met de vele onnodige of inefficiënte  activiteiten in je organisatie gepaard gaan beu en wil je graag weer  bezig zijn met dat waar het het echt om gaat? Deze blog gaat over het  optimaliseren van klantwaarde en teammotivatie in ontwerp- en  architectenbureaus.

Ik wil je graag iets vertellen over de lerende organisatie. Je kent natuurlijk wel dat gevoel van opgejaagd zijn, van die voortdurende tijdsdruk, het gevoel dat je niet toekomt aan datgene waar het werkelijk om gaat, toch? Het gevoel dat iedereen op zijn tandvlees loopt en de motivatie soms ver te zoeken is. Ik kan me voorstellen dat het thema de lerende organisatie dan iets voor jou kan zijn.

Waar gaat dat nou over zo'n lerende organisatie? En wat zijn de uitgangspunten? Voor de lerende organisatie bestaan twee belangrijke uitgangspunten.

Het eerste gaat over het vergroten en optimaliseren van klantwaarde. Hier gaat het om activiteiten die klantwaarde toevoegen. Bij een ontwerper of architect zijn dat de activiteiten die ervoor zorgen dat alle eisen, kennis en informatie resulteren in een ontwerp, dat is tenslotte wat je oplevert. Nu blijkt echter dat de gemiddelde organisatie slechts 10% aan waardetoevoegende activiteiten heeft, nogal weinig dus! Activiteiten die geen klantwaarde toevoegen zijn bijvoorbeeld vergaderingen, acquisitie, personeelsbeleid en administratie. Die zijn echter wel noodzakelijk om de boel draaiende te houden. Klantwaarde kun je vergroten door de zgn. ‘verspillingen’ te minimaliseren, dat krijg je voor elkaar je processen te analyseren, te optimaliseren en door het toepassen van de juiste tools.

Het tweede uitgangspunt voor een lerende organisatie is het vergroten en hooghouden van de motivatie en energie in de organisatie. Je hebt immers een super gemotiveerd team nodig, wil je iedere dag je klanten blij maken en ze zelfs verrassen. Teams en individuen hebben in dat klimaat de ruimte en verantwoordelijkheid om het beste uit zichzelf naar boven te halen. Leidinggevenden treden hierbij vooral op als coach.

Meer weten over dit onderwerp? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief, of neem direct contact op.

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen?

Maak een kennismakingsafspraak